Мої напрацювання

Мої напрацювання

ВИКОРИСТАННЯ  СУЧАСНИХ  АВТЕНТИЧНИХ  МАТЕРІАЛІВ  НА  УРОКАХ  НІМЕЦЬКОЇ  МОВИ В  ДУАЛЬНИХ ГРУПАХ  ОВПУ МТС.

Гроза Людмила Михайлівна - викладач вищої категорії, викладач предмету «Німецька  мова за професійним спрямуванням»

 

Стаття присвячена підвищенню мотивації учнів, які вивчають іноземні мови в Одеському вищому професійному училищі морського туристичного сервісу (ОВПУМТС) за допомогою застосування відеоматеріалів на уроках, розглядаються методи використання сучасних автентичних матеріалів, наведені приклади для вивчення німецької мови в кухарських дуальних   групах.

       Актуальність матеріалу, обумовлена необхідністю використання відео на уроках німецької мови. Це необхідний елемент, який допомагає учням орієнтуватися у світі та слухати мову людей з інших країн, допомагає збільшити словниковий запас, розширити кругозір, а також розвитку психічної діяльності учнів, і перш за все, уваги та пам’яті, підвищує мотивацію до навчання та активність учнів, створює умови для самостійної роботи.

Мета статті полягає у тому, щоб показати, що це дійсно необхідний метод для навчання.

Ключові слова: відеофільми, відеоматеріали, автентичні відеоматеріали.

Приєднання України до Болонської конвенції та створення єдиного Європейського освітнього простору висувають нові вимоги до фахівців. Сучасна ситуація на ринку праці вимагає від майбутнього фахівця активного володіння іноземною мовою. Потрібний фахівець повинен володіти, як мінімум, одним, а ще краще, двома іноземними мовами. Нашим учням та студентам, які в майбутньому хочуть працювати на іноземних суднах, володіння іноземними мовами є конкурентоздатною перевагою, реальною необхідністю, що підтверджується кваліфікаційними вимогами до фахівців.

 У країнах ЄС багато років діє програма для своїх громадян: рідна мова + одна іноземна, а з 2002 року: рідна мова + дві іноземні мови. У цьому аспекті Україна «пасе задніх». За даними British Council тільки 7% українців вільно володіють англійською мовою, водночас у країнах ЄС цей показник становить в середньому 50%, а серед країн–лідерів (Скандинавські країни) – 70%. Щодо інших іноземних мов – ситуація в Україні ще гірша. Разом з тим в нашій країні на розв'язання цієї задачі відводиться недостатня кількість годин, так в дуальних групах кухарів всього 24 навчальних годин (10 годин на першому курсі та 14 годин на другому). Практика показує, що випускники училища, як правило, володіють іноземною мовою на середньому рівні, не здатні використовувати його в професійному спілкуванні. Отже, ми спостерігаємо ряд розбіжностей, які не дозволяють досягати добрих результатів у навчанні іноземних мов:

• суперечність між зростанням попиту на фахівців, які володіють іноземними мовами, з боку суспільства і роботодавців і якістю їх підготовки;

• розбіжність між вимогами та малою кількістю годин, що відводяться на вивчення іноземної мови. Вивчення іноземної мови — досить тривалий і трудомісткий процес.

  Все це спонукає мене до застосування у навчальному процесі нетрадиційних форм та методів навчання. Кожен викладач в ОВПУМТС прагне зробити свої уроки захопливими, інформаційно насиченими, доступними для сприйняття, продуктивними, забезпечити активну участь учнів на кожному етапі заняття. Відеоматеріали мають унікальну можливість надавати величезну кількість корисної та цікавої інформації в максимально зручній і доступній формі. Аналіз навчально-методичної літератури та власна практика показали, що автентичні відеоматеріали мають великі потенційні можливості для вирішення навчальних, освітніх завдань

Наукові дослідження свідчать, що при слуховому сприйнятті запам’ятовується лише 15% інформації, при зоровому – 25%, а одночасно при зоровому та слуховому сприйнятті – 65%. Отже, найкраще засвоюється те, що сприймається відразу кількома органами чуттів. Тому застосування аудіовізуальних засобів у навчанні є одним з основних напрямків сучасних освітніх технологій.

       Відеоматеріали реалізовують такі цілі та завдання:

навчання фонетиці: придбання навичок правильної вимови та сприймання на слух, формування вимовних і інтонаційних навичок.

під час навчання граматиці: розширення обсягу граматичних знань, опановування новими граматичними явищами вживання в мові.

під час роботи з лексикою: систематизація лексичних одиниць, розширення потенційного словника, розвиток навичок розпізнавання.

•  навчання читання: для навчання читанню зараз застосовують так зване відео з титрами як додатковий навчальний захід.

       Таким чином, перегляд відео стимулює розвиток всіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності.

       У структурі відео заняття для навчання усного мовлення можна виділити чотири етапи:

1) підготовчий — етап попереднього зняття мовних труднощів, який може містити:

• введення нової лексики та розширення лексичного запасу слів;

• попереднє читання текстів і переклад окремих слів і виразів.

2) сприйняття відеофільму — розвиток умінь сприйняття інформації;

3) контроль розуміння основного змісту;

4) четвертому етапу може передувати повторний перегляд фрагмента. розвиток мовних навичок і умінь усного мовлення.

При необхідності учні можуть користуватися словником або звертатися за допомогою до викладача. Завдання має бути сформульовано чітко перед переглядом відео.

Для опановування відеоматеріалом можна використовувати різні типи завдань, наприклад:

• на пошук мовної інформації;

• на розвиток умінь;

• на розвиток навичок говоріння;

• на відтворення побаченого у формі розповіді, повідомлення;

Одним з методів контролю засвоєння знань і умінь може стати тестування, яке має ряд переваг перед традиційними методиками контролю, а саме:

• забезпечує об'єктивність контролю;

• забезпечує легкість і швидкість обробки результатів тестування;

• розвиває логічне мислення, увагу, пам'ять.

      Переглядом відеоматеріалів можна завершувати цикл занять по якій-небудь темі. Я також пропоную своїм учням вибрати відео, цікаве кожному з них, і переглянути його вдома (використовуючи, при необхідності, субтитри). На наступному занятті учні діляться своїми враженнями про те, що вони подивилися

       Сайти, що пропонують допомогу з даного питання:

       Швидкий розвиток нових технологій і обмін знаннями через Інтернет докорінно змінили наші методи навчання — в тому числі в кулінарному мистецтві. Так, кулінарія — це дійсно мистецтво — або, принаймні, дисципліна, що вимагає великої практики та знань базових технік. Все більше студій в Німеччині пропонують кулінарні курси, вони пристосовані для тих, хто вивчає німецьку мову та кулінарію, можуть бути дійсно корисні для тих, хто хоче поліпшити свій рівень знань та вмінь з кулінарії. Я часто використовую у своїй роботі такі сайти, як:

Kochen| LECKER

Кулінарія для початківців і просунута кулінарія: тут ви навчитеся готувати крок за кроком.

Essen & Trinken

У відеорецептах кухарі показують свої кращі рецепти: Ріці Діттлофф пече солодощі, Фабіо Хебель вміло готує класику, Ніколь Джаст веганські делікатеси, Луїза Джаннітті демонструє кращі страви італійської кухні-Енн Лукас та Енн Вальц показують смачні страви з невеликою кількістю інгредієнтів. Тут знайдете рецепти страв з усього світу. У розділі «Kochschule» рецепти, як правило, зняті згори, видно тільки руки шеф-кухаря та інгредієнти.

Вчимося готувати з відео від Chefkoch.de

      На веб-сайті Chefkoch можна знайти кращі рецепти, великий вибір сезонних страв, а також незвичайні та вегетаріанські страви, тут ви також знайдете відеоролики, в яких докладно пояснюються найбільш важливі засоби приготування їжі, відеоролики зі справжніми онлайн-курсами з кулінарії в розділі «Fabios Kochschule».

Кулінарні відео з EatSmarter.de

Сайт EatSmarter.de, пропонує серію відео для всіх, хто хоче готувати здорову і збалансовану їжу. Відео короткі, які пояснюють і показують рецепти крок за кроком.

Sallys Welt - YouTube

 У 2017 році Саллі Вельт була присуджена німецька веб-премія в категорії «Їжа». Її рецепти оригінальні, смачні та зрозумілі. Саллі також порівнює різні інгредієнти та пояснює, чому вона вибирає конкретний. Якщо можливо, вона також пояснює, як один інгредієнт можна замінити іншим, щоб зробити його веганською або вегетаріанською стравою.

Esslust - YouTube

      На Esslust ви знайдете смачні рецепти, які можна швидко приготувати без екзотичних інгредієнтів

Канал Let's Cook

       Щосереди та щосуботи Джуліан з Берліна готує прості страви з усього світу, які легко приготувати навіть початківцям. Кожна перша п'ятниця місяця — кулінарний виклик, Джуліан готує щось унікальне з коментарів своїх передплатників!

      Підсумовуючи вищевикладене, можна стверджувати, що використання відеофільмів на заняттях з німецької мови дозволяє внести різноманітність в зміст уроку, розширює загальний кругозір і комунікативну культуру учнів, розвиває мовну здогадку, почуття мови, підвищує інтерес до мови, а, отже, і мотивацію до вивчення. Відеозапис ні в якій мірі не підмінює вчителя, а лише розширює його можливості в створенні оптимальних умов для кращого засвоєння іноземної мови.

        

Література:

1.                Елизарова Г.В. Культура и обучение иностранным языкам. – СПб.: КАРО, 2005. – 352 с.

2.                Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность / под ред. А. А. Миролюбова. Обнинск: Титул, 2010. – 464 с.

3.                Маслыко Е.А. Настольная книга преподавателя иностранного языка: http://padaread.com/?book=45210

4.                Садовина Л.В. Валетко С.А. Использование видео на уроке иностранного языка http://festival.1september.ru/articles/214052/

5.                Besser unterrichten mit Videos https://www.cornelsen.de/magazin/beitraege/besser-unterrichten-mit-videos

6.                Chefkoch – YouTube               https://www.youtube.com

7.                EatSmarter.de                           www.youtube.com › watch

8.                Essen & Trinken                       www.essen-und-trinken.de

9.                Esslust - YouTube                    www.youtube.comuseresslust

10.           Lets Cook Show – YouTube    www.youtube.com › channel

11.           Kochen|Lecker                          https://www.lecker.de/kochen

12.           Sallys Welt - YouTube             www.youtube.com › channel

Немає коментарів:

Дописати коментар